Cea de-a şasea generaţie a modelului Opel Corsa are un design complet nou şi urmează să fie lansat în premieră înainte de sfârşitul acestui an. Fie că sunt echipate cu un motor diesel, pe benzină sau – pentru prima oară – în varianta electrică, toate autovehiculele Corsa din noua generaţie au o greutate redusă.
Cea mai uşoară versiune din noua generaţie are o greutate sub borna de 1.000 kg – fără şofer, modelul cu cinci uşi cântăreşte doar 980 kg. În comparaţie cu modelul anterior, această variantă este cu 108 kg mai uşoară. O reducere a greutăţii cu aproximativ 10%, deşi noul model are o lungime similară, de 4,06 m. O asemenea reducere a greutăţii cu păstrarea unor dimensiuni similare reprezintă o realizare remarcabilă de care clientul profită în mod direct.
Reducerea semnificativă a greutăţii modelului Corsa a fost obţinută prin folosirea oţelurilor de diferite clase de calitate şi a unor metode variate de îmbinare. Printre acestea se numără utilizarea consecventă a oţelurilor de înaltă rezistenţă şi ultrarezistente, precum şi optimizarea traseelor sarcinii, îmbinărilor, structurii şi formei. În comparaţie cu modelul anterior, caroseria brută este cu 40 kg mai uşoară.
Noul Corsa se bazează pe noua platformă „multi-energie” pentru autovehicule de mici dimensiuni şi compacte, care permite echiparea cu diferite sisteme de propulsie. Clienţii pot alege un model echipat cu motor cu ardere internă sau versiunea complet electrică.
Şi motoarele ultra-uşoare, fabricate complet din aluminiu, alături de îmbunătăţirea punţilor faţă şi spate contribuie la greutatea totală redusă. Motoarele pe benzină cu 3 cilindri deosebit de compacte cântăresc cu circa 15 kg mai puţin faţă de generaţia anterioară a unităţilor cu 4 cilindri.
Deloc obişnuită în segmentul autovehiculelor de mici dimensiuni este capota din aluminiu a noului Corsa care, deşi mai lungă, are o greutate redusă cu 2,4 kg faţă de capota din oţel a modelului anterior. Până acum, vârful de lance Insignia a fost singurul model din gama Opel echipat cu o capotă a motorului din aluminiu. Şi greutatea scaunelor a fost redusă. Noua structură optimizată a scaunelor reduce greutatea cu 10 kg – 5,5 kg în faţă şi 4,5 kg în spate. Pentru reglarea fină a fost utilizat un material izolant nou, mai uşor. Per ansamblu, aceste măsuri au contribuit la o reducere a greutăţii care, în combinaţie cu un coeficient aerodinamic optim şi sistemele de propulsie eficiente, reduc în mod semnificativ consumul de carburant şi emisiile de CO2.